Return to Australia; Melbourne

23 maart 2015 - Melbourne, Australië

4 Maart was het tijd om Nieuw Zeeland te verlaten. Ik vloog weer terug naar Melbourne, om vanaf daar farmwork te gaan zoeken. Om na mijn jaar in Australië langer te kunnen blijven moet je een tweede jaars visum aanvragen en om dat te doen is het een voorwaarde dat je 3 maanden farmwork moet hebben gedaan. Farmwork is over het algemeen fruitplukken, werken met dieren op een boerderij of werken in de mijnen. Maar je kan ook au-pair werk doen op een boerderij, die het visum kan aftekenen, dat wil ik graag doen.

Eenmaal in Melbourne ben ik naar mijn hostel gegaan, in het Noord Oosten van Melbourne, The Mansion. Hier sliep ik in een 7 persoons kamer, met Emily, Katie, Adam, Lucy, Hannah en Paul. S’avonds ging ik gelijk naar een musical, de Lion King. Deze had ik al maanden eerder geboekt en omdat ik niet wist hoelang ik in Melbourne zou blijven heb ik het dezelfde dag geboekt als ik aankwam. De Lion King werd gespeeld in the Regent Theatre op Bourke Street, het was echt super om te zien hoe ze het hele verhaal op een klein podium tot leven konden brengen, heel gaaf.

Mijn nieuwe roommates zijn ontzettend gezellig, naast hun zijn er ook anderen in Melbourne, die ik eerder in Brisbane heb ontmoet. Ik heb in het weekend met Sylvia afgesproken om bij te kletsen en te gaan shoppen. S’avonds zijn we met z’n allen uitgegaan, mijn nieuwe roommates en Sylvia en haar vriend. In Melbourne zijn veel steegjes die vol met graffiti zijn gespoten en waar achterin allemaal barren en clubs zijn te vinden. Als je een keer ergens bent geweest, kan je het daarna nooit meer terug vinden haha. Zaterdag zijn we met z’n allen naar een comedyshow geweest, als voorproefje van de Melbourne International Comedy Festival. Dit was heel grappig en na de show zijn we weer uitgegaan, met als afsluiter van de avond een 24 uur Griek! Heel het weekend was het ook Moomba Festival in Melbourne, met een grote kermis rondom de Yarra river en een podium waar bands spelen. Op de rivier werden waterski en wakeboard competities gehouden, deze hebben wij vanaf de rivierbank bekeken. Met de finale waterski sprong in het donker, met vuurwerk op de achtergrond! Dit was heel gaaf, en hier had ik ook weer afgesproken met vrienden vanuit Brisbane. Super leuk om hun weer te zien.

Doordeweeks werkt bijna iedereen in mijn kamer, behalve ik, Adam die is werk aan het zoeken en Hannah, zij is een straatmuzikant. In het hostel moet je betalen voor wifi dus gaan we elke dag naar de bibliotheek in de stad voor gratis wifi of naar het museum, om daar online te zoeken naar farmwork. In de stad heb ik ook alle winkels gezien in de grote malls, waar echt alles in te vinden is. Doordeweeks gaan we ook wel eens uiteten of bestellen we eten om in de kamer te eten, gezellig een film kijken met z’n allen. Op vrijdag zijn we naar een gig gegaan van Hannah, zij had een optreden in een hotel in de stad. Dit was heel goed en leuk om te zien, hierna zijn we weer met z’n allen uitgegaan. En op zaterdag was er een Disney Party waar we met z’n allen heen zijn gegaan. Hier werden alle Disney nummers door een live band gespeeld en daarna werd het een club, erg gezellig haha. Op de dag voor dat ik weg ging zijn we met de meiden van mijn kamer nog een laatste keer wezen uiteten en naar de bioscoop gegaan, als afscheid voor ik weg ga naar mijn farmwork.

1. Dory & Fred:
    13 april 2015
    Hoi Jamie,
    Leuk om te lezen. benieuwd hoe het met je farmwork gaat.
    groetjes Fred & Dory