Eerste week

24 augustus 2014 - Sydney, Australië

In het eerste weekend heb ik veel mensen leren kennen, met wie ik uit ben geweest in Manly en de stad bezocht. Zij hebben mij aanbevolen om te verhuizen naar het hostel in Manly waar hun ook hebben gezeten, Manly Bunkhouse. De maandag daarop ben ik gelijk verhuisd en kwamen ook twee andere meiden van het Collaroy beach house mee. Het bunkhouse is een stuk kleiner, maar veel gezelliger en de locatie is echt veel beter. Ik woon nu 2 minuten van het strand en zo’n 10 minuten van het centrum en de ferry van Manly, die naar de stad gaat. De bunkhouse heeft een woonkamer, eetkamer en keuken aan een. En vierpersoonskamers met eigen badkamer en keukentje, deze deel ik nu met Tessa, Tessa en Lieke.

Op dinsdag 19 Augustus was mijn eerste stage dag. Vanaf mijn huis loop ik zo’n 10 minuten naar het centrum, waar je bij het oversteken bij een stoplicht een star wars geluid te horen krijg als je over mag steken. In het centrum neem ik de bus naar Mosman, de wijk waar de dierentuin is. Dit is een miljonairswijk met kastelen als huizen die uitkijken over de baai met lambourghini’s voor de deur. Vanaf de bushalte neem ik een tweede bus die voor de dierentuin stopt. Totaal ben ik ongeveer 45 minuten onderweg. In de bus zijn ze nu ook bezig met een soort OV kaart, de Opal.

Op mijn eerste dag heb ik mijn begleidster ontmoet, Michelle, zij is echt ontzettend leuk en gezellig. Ze werkt hier nu nog maar acht maanden als nutritionist en is dus nog druk bezig met alle rantsoenen aan te passen. Hierdoor hebben we heel brede projecten, zoals intake trials en digestibility trials maar ook rantsoenen versimpelen en dezelfde distribiteurs regelen voor de vele producten. Naast het helpen met Michelle haar projecten en alle vergaderingen bijwonen, heb ik ook mijn eigen projecten. Ik verzorg de intake trials voor de vogels en primaten en een verterings onderzoek van Echidna’s.  Dit laatste onderzoek mag ik zelfs publiceren, dus dat is heel gaaf.

Elke ochtend om 7:30 hebben we een vergadering met de dierenartsen en patholoog in de Wildlife hospital van de dierentuin, waar ook wilde dieren worden gebracht. Michelle heeft haar kantoor in dit gebouw, ik heb momenteel een kantoor van iemand die op vakantie is in een huisje midden in de Zoo. Daar zit ik, vaak met Michelle, aan projecten te werken wanneer we geen vergaderingen hebben en rond 16:00 ben ik klaar. Nu in de winter wordt het net donker als ik thuis kom, maar het wordt elke dag beter weer en dan is het langer licht. Dan ga ik nog even sporten in de gym bij mij om de hoek, waar ik 24/7 kan sporten. En dan lekker naar huis, gezellig met z'n allen eten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ramon:
    12 september 2014
    He schat, gelukkig heb je het zo leuk en ben je blij dat je deze stage bent gaan doen. Je maakt genoeg mee dus blijf ervan genieten! xxx tot november;)
  2. Mama:
    12 september 2014
    GEWELDIG !!! Geniet ervan zoals ik al vandaag eerder tegen je heb gezegd. Wat heerlijk zo dicht bij het strand. En zo mooi daar. Dikke kus
  3. Els en Bas:
    12 september 2014
    Wat leuk weer wat te lezen! Fantastisch dat je het zo naar je zin hebt! Moet niet TE leuk worden he
  4. Denise:
    14 september 2014
    Hey
  5. Sabine:
    14 september 2014
    Wat leuk om weer te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Genoeg te beleven. Een beleving en ervaring om nooit te vergeten. Geniet ervan meid!