EIN-DE-LIJK

13 augustus 2014 - Sydney, Australië

EIN-DE-LIJK is het zover! Ik ga naar Australie voor een stage van drie maanden in Taronga Zoo, de dierentuin van Sydney! En daarna nog rondreizen door oa Australie, Nieuw Zeeland, Bali en Hong Kong.

De laatste week voor vertrek was ik nog druk met de laatste dingen regelen voor de reis en afscheid nemen van iedereen. Maar na het inpakken van mijn backpack, wat nog een uitdaging bleek te zijn aangezien ik een erg kleine backpack heb, was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Woensdag 13 augustus ging ik s'ochtends rond 9 uur naar Schiphol, met Pa, Michael en Ramon. Daar had ik al snel mijn backpack ingeleverd, en konden we nog even samen wat drinken voor ik weg zou gaan.

Om 12:55 ging mijn eerste vlucht van 12 uur van Schiphol naar Hong Kong, dit viel gelukkig erg mee door de vele films en eten wat aangeboden werd. Eenmaal aangekomen in Hong Kong heb ik gelijk even gefacetimed met Michael en Ramon, waar het ondertussen al midden in de nacht was. Na drie uurtjes kon ik weer boarden en ging ik direct door naar Sydney in 9 uur. In Sydney kwam ik in de avond aan, waardoor ik een heel mooi uitzicht had over de lichtjes van de stad. Waarbij ik oa het Sydney opera house en de Harbour bridge goed kon zien. Eenmaal aangekomen in Sydney werd ik van het vliegveld opgehaald, wat op geen enkele manier lijkt op de border security op tv! Nikos en Jaimy brachten mij naar het hostel waar Australian backpackers zit. Dit is een hostel in Collaroy, the Northern beaches van Sydney. Daar kreeg ik nog een korte rondleiding waarna ik naar mijn kamer ging om bij te komen van de lange reis!

Het Sydney beach hostel is in Collaroy, dat eigenlijk maar één straat met winkeltjes aan het strand is. Het hostel zelf is wel erg groot, ongeveer voor 250 man, met een grote eetkamer, keuken en twee tv kamers. Ik sliep op een vierpersoons kamer met een man die in Sydney werkte. Het was erg rustig in het hostel, omdat het nu winter is. En dat merk je goed aan het weer, de hele week ik het al koud en het regent bijna elke dag. Ik heb nu 4 nachten in het hostel, vanaf hier zoek ik een nieuwe woonruimte dichter bij mijn stage en de stad!

1. Nicky:
    28 augustus 2014
    Wat gaaf! Ik ben benieuwd naar al je verhalen. Veel plezier en geniet ervan. Groetjes Nicky
  2. Fam de bruin:
    28 augustus 2014
    hey schoonzussie, leuk dat we je eerste verhaal hebben kunnen lezen. we wachten met smart op je volgende verhalen en natuurlijk de foto's.
    liefs martijn suus hidde en jurre
  3. Els en Bas:
    28 augustus 2014
    Ha meisje, leuk dat we kunnen lezen en zien hoe het je vergaat daar verweg! Wat een belevenis en wat een lef! Liefs en een knuffel van ons,
  4. Sabine:
    He Jamie,

Leuk om naast te lezen hoe je het daar hebt. Ramon brieft alles keurig aan ons door. Kom maar op met die verhalen en vooral veel foto's
    Dikke kus van de mannen hier en van mij x
  5. Angelique:
    28 augustus 2014
    Superleuk Jaimy! Ik ben benieuwd naar al je belevenissen daar! Moest ik nu nog mijn verlanglijstje sturen? :P
  6. Jacqueline:
    29 augustus 2014
    Hoi Jamie leuk dat je toch verslag schrijft ;-)
  7. Miranda:
    31 augustus 2014
    Hoi jamie, goed om te horen dat je reis voorspoedig is verlopen. Heb je nu al een nieuw onderkomen? En het werk in de dierentuin is dar oom wat je er van verwacht had? Leuk dat we mee mogen lezen met jou australie avontuur. Geniet ervan en kijk al uit naar je volgende verslag. Goeten uit vlaardingen
  8. Jan en helene:
    31 augustus 2014
    Hè Jamie leuk dat je we kunnen volgen.
    Wij wensen je heel veel plezier de komende maanden.
    Dikke kus van ons
  9. Ronald rustwat:
    7 september 2014
    Super gaaf om te lezen heel veel plezier nog en schrijf maar lekker verder