Werk en weekenden

25 september 2014 - Sydney, Australië

Op het werk is het allemaal super leuk en gezellig, ik geniet echt van elke dag, behalve het opstaan om 6 uur... Maar iedereen is super aardig en het is heel leuk met Michelle. Zij is zelf ook redelijk nieuw in de dierentuin, dus we gaan vaak in de lunchpauze een rondje lopen waar ik nog niet ben geweest en dan raken we de weg kwijt haha. Omdat alles op een heuvel is gebouwd, kan je niet makkelijk van het ene naar het andere lopen, dus weten we vaak niet de snelste weg en duurt het even voordat we zijn waar we moeten zijn. Laatst hadden we ook een barbeque in de lunchpauze, echt australisch! Iedereen bracht wat mee en hadden we met het hele ziekenhuis een lekker barbeque in het zonnetje. Het weer wordt gelukkig langzaam aan wat beter nu het lente is.

We hebben ook speciale dagen op het werk, laatst werden er bijvoorbeeld twee chimpansees verplaatst van het ene verblijf naar de andere. Dit is niet zo gemakkelijk, dus worden de chimpansees verdoofd, waardoor er gelijk een kans was om ze goed te onderzoeken. Hierbij krijgen ze hun vaccinaties en werden er gelijk wat rontgenfoto’s gemaakt en een echo en bij eentje moesten er drie tanden worden getrokken. Ze waren dus een tijd in het ziekenhuis, dus kon ik ze goed van dichtbij bekijken. Het was ook wel eng aangezien het grote gevaarlijke dieren zijn waarvan we weten wat ze kunnen doen. Hiervoor zaten ze met handen en voeten ingeketend en stond er een man met geweer bij de deur. Later die dag hadden we ook nog een zeeleeuw op de tafel, waar er naar het oog moest worden gekeken. Hiervoor komt er een oogspecialist langs die een echo heeft gemaakt.

Regelmatig krijgen we ook wilde dieren binnen, die medische hulp nodig hebben of als ze al overleden zijn, komen ze voor sectie. Laatst kwam er een dolfijn binnen die in de haaiennetten vast zat en was overleden. Dieren die in het ziekenhuis weer helemaal beter worden laten we ook weer vrij in het wild, toevallig is er morgen een vogel die weer wordt vrijgelaten en mag ik mee!

Naast het werk heb ik ook genoeg leuke dingen te doen. De eerste echte dag dat ik hier was ben ik gelijk met twee anderen naar Sydney gegaan met de ferry vanaf Manly, dit is een hele mooie route omdat je de haven van Manly uitgaat en ‘om de hoek’ Sydney in komt waarbij je gelijk zicht heb op het Opera House en de Harbour Bridge. In de stad hebben we bankzaken geregeld en daarna zijn we gezellig op het terras in Darling Harbour wat gaan drinken en eten. Elke zaterdag is hier een vuurwerkshow, dus we moeten zeker nog een keer terug.

In het weekend gaan we nu geregeld uit, Manly is een super leuke plek om uit te gaan. Alleen wordt er elke avond wel iemand uitgegooid haha. Ze zijn hier heel makkelijk met mensen eruit gooien, dus dat is wel jammer. Verder gaan we ook vaak in het weekend naar de Warringah Mall, dit is een super groot winkelcentrum waar ik uren heb rondgelopen zonder dezelfde winkel tegen te komen. We verdwalen hier dan ook regelmatig haha. Hier heb je echt allemaal soorten winkels, veel kleding en schoenenwinkels maar ook veel nagel- en botoxsalons en je kan je tanden laten bleken in het midden van de hal.

Ik ben ondertussen ook al een keer naar Rugby geweest! Dit was echt ontzettend gaaf. Dit was de Manly Sea eagles tegen Penrith Panthers. Het bleek een hele belangrijke wedstrijd voor Manly te zijn die we blijkbaar hadden gewonnen! Haha, het was heel gezellig en leuk wanneer ze scoorden maar we wisten niet hoeveel het nou stond. Na het einde van de wedstrijd kwamen we erachter dat ze hadden gewonnen hahah.

En Defqon! Afgelopen zaterdag ben ik naar Defqon geweest. Daar zou ik normaal gesproken niet zo snel heen gaan. Maar dit werd geregeld via Australian Backpackers, er ging een hele bus met Nederlanders heen aangezien het een Nederlands festival is en iedereen die ik kon ging en vroeg of ik mee ging. Dus heb ik me ook maar ingeschreven. We zijn sochtends om 10 uur met een touringcar met alle Nederlanders vanaf Collaroy naar het festival terein gegaan, dit was in de Blue Mountains, bij het International Regatta Centre, zo’n twee uur rijden. Hier zijn we de gehele dag geweest, het was echt heerlijk weer en echt super gaaf. Rond twee uur snachts waren we weer thuis.

Ik moet doordeweeks bijkomen van de weekenden hier.

1. Ramon:
    25 september 2014
    Hee schat, eigenlijk weet ik alles al. Maar gelukkig heb je het zo leuk en bevalt je stage ook zo goed!! Ik weet al wat wij zaterdag 8 november in de avond gaan doen:P En nu je weet dat je festivals gaaf vindt, kunnen wij ook eens naar een festival straks in NL;) het is alweer bijna weekend voor jou, nog 1 dagje werken.. fijn weekend xxx
  2. Stefanie:
    Hoi Hoi,

Wat een geweldige ervaring is dit voor je. Ik denk dat we allemaal wel een klein beetje, op een gezonde manier, jaloers zijn op wat jij daar allemaal meemaakt. Meisje geniet ervan. Dit is een ervaring om nooit te vergeten.

Heel veel liefs en een dikke knuffel
  3. Els en Bas:
    25 september 2014
    Hoi Jamie, wat een leuk stukje weer op je blogg. Fijn dat je het zo leuk hebt, zowel op je stage als prive!
    Veel plezier nog en we kijken alweer uit naar je volgende stukje. Liefs Els en Bas
  4. Arie:
    1 oktober 2014
    Hey Jamie heel fijn om te lezen dat het daar allemaal zo goed gaat met jou en dat je met het werk collega's allemaal zo goed getroffen hebt ik denk dat het zelfs je eigen verwachtingen overtreft , hoop dat ik nog vele mooie
    verhalen van je lees
  5. Jacqueline:
    7 oktober 2014
    He Jamie wat leuk om weer eens wat van je belevenissen te lezen.
    Je hebt een behoorlijk druk program, geen tijd om te vervelen ;-)
    En maakt genoeg leuke dingen mee, klinkt allemaal leuk hoor!
    Ook mooie foto's, geen verkeerd plekje om te zijn!
    Kijk uit naar je volgende verhaal xxx
  6. Cooc en Rem:
    1 november 2014
    Hoi Globetrotter,
    We zijn net weer terug vanuit Brasil en hebben ff een kijkje genomen op je reisblog. Wat heerlijk dat je't zo naar je zin hebt. We kunnen ons voorstellen dat je tijd te kort komt best druk hoor zo met je werk, feesten etc. Maar geniet er lekker van, want dit kan niemand meer van je afpakken! Dit is een ervaring om nooit meer te vergeten.....
    We kijken uit naar je volgende belevenissen, leuk om te horen hoe 't er daar allemaal aan toe gaat.
    Veel liefs!
  7. Cooc en Rem: