December

31 december 2014 - Sydney, Australië

Sinds 1 December ben ik weer alleen in Australië en moest ik een plan gaan maken voor deze maand, aangezien eind December mijn vader aan komt in Sydney en ik nu nog in Cairns was. Ik had al wel een idee van wat ik wilde doen en daarmee ben ik naar een reisbureau gegaan, die hebben mij verder geholpen en alles was geboekt! Voor de tussentijd dat ik nog in Cairns was heb ik gewerkt in mijn hostel, zodat ik daar gratis kon verblijven.

10 December ging ik op duikcursus! Dit was voor twee dagen op een liveaboard boot op het Great Barrier Reef. Hier heb ik de PADI Advanced duikcursus gedaan, waarbij ik twee fun duiken had en vijf voor de cursus moest voltooien. Hiervoor heb ik een PPB duik gedaan, navigatie, boot duik, diep duik tot 30 meter en een nachtduik waar we met haaien hebben gedoken! Heel erg gaaf.

Nadat ik mijn duikcursus had afgerond had ik eigenlijk niks meer te zoeken in Cairns, het is zo rustig, niks te doen. Dus ben ik de 16e naar Brisbane gevlogen, waar ik tot de 22e ben gebleven en dus mijn verjaardag daar heb gevierd. Hier heb ik de leukste mensen ontmoet! Zijn we met z'n 30e uitgeweest vrijdag de 19e en middernacht mijn verjaardag gevierd in Birdies. Op mijn verjaardag zijn we met z'n allen naar de South Bank gegaan, een kunstmatig aangelegd strand in het midden van de stad waar ze kerstfilms draaiden. Het was dus lekker druk, iedereen nog zwemmen en op het strand naar de film kijken, waarna er een vuurwerk show was op kerstmuziek! Heel erg leuk, hierdoor kregen we ook (eventjes) een kerst gevoel. De kerstmarkt was ook erg leuk, alleen een beetje anders dan in Nederland, met gluhwein met ijsklontjes en jurkjes op de markt haha. Na de film en het vuurwerk zijn we nog naar de Look Out gegaan, waar je een waanzinnig uitzicht heb over de stad. Op zondag was het sunday funday, wat betekent dat we om twee uur smiddags al in de rij stonden om de bar in te gaan waar alle drankjes ipv 10 dollar 2,50 zijn. Hahah dus dat was ook een hele leuke dag! De volgende dag moest ik Helaaaas alweer vroeg vertrekken, want mijn bus vertrok al om 7 uur in de stad..

De greyhound bus bracht mij van Brisbane naar Spot X waar ik op surfkamp ging voor 5 dagen! Ik dacht wat ik nou met kerst moest gaan doen, en ik vond surfen wel een heel leuk idee. Dus heb ik vijf dagen lang gesurft! Ik had echt totaal geen kerst gevoel, ook al surfden er veel mensen met een kerstmuts op, hadden we een kerstdiner en hadden ze een zandman gemaakt (ipv sneeuw ;)). Maar het was ontzettend leuk en ik kan nu zelfs een beetje surfen!

Na de vijf dagen, op 26 December ben ik met de trein van Spot X terug naar Sydney gegaan! (11 uur lange treinreis). Ik had hetzelfde hostel geboekt als waar ik 3 maanden had gewoont, in Manly. Hier was iedereen nog van toen ik weg ging! Dus dat was super gezellig en zijn we gelijk weer uitgegaan en leuke dingen wezen doen met z'n allen. Het hostel was alleen 1 nacht volgeboekt en kon ik daar dus niet blijven slapen, gelukkig kon ik bij een vriendin in de tent slapen zodat ik niet homeless was! De volgende dag ging ik mijn vader van het vliegveld halen en heb ik hem Sydney en Manly laten zien, waar ik zolang heb gewoond. De 31e zijn we vanaf het centrum de Harbour Bridge over gelopen naar Cremorne Point, waar we prachtig uitzicht hadden op de haven, brug en het Opera House en hebben we hier Oud&Nieuw gevierd!