Roadtrip met Pa

21 januari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

2 Januari begon de roadtrip samen met pa, we hebben de campervan in Sydney opgehaald en zijn dezelfde dag naar de Blue Mountains gereden om daar de Three Sisters te zien en zijn we de volgende dag gaan lopen in Wentworth Falls. Dit was weer een hele mooie plek in de Blue Mountains die ik nog niet had gezien. Na de Blue Mountains zijn we via Sydney weer terug gereden en zijn we richting het zuiden gegaan naar de hoofdstad van Australië, Canberra. In Canberra hebben we een rondje gelopen om alle parlements gebouwen te zien, daarna zijn we snel weg gegaan want meer is daar niks te doen. We zijn door de Snowy Mountains gereden naar het Zuiden, waar we bij Lake Entrance terecht kwamen. Dit is een groot meer dat uitkomt in de zee. Vanaf hier zijn we via de kust naar Phillip Island gereden.

Phillip Island is een eiland vol met wildlife, waar we s'avonds naar de Penguin Parade zijn gegaan. Dit is de grootste kolonie kleine pinguins met z'n 1500e bij zonsondergang uit de zee, het strand op komen. Dit was echt leuk om te zien, hoe ze allemaal langzaam waggelend het water uitkomen en de heuvel opklimmen om naar hun holen te gaan. De volgende dag zijn we de rest van Phillip Island wezen bekijken, wat heel mooi is, en daarna zijn we doorgereden naar Melbourne. In Melbourne zijn we naar alle stadions geweest, waar een paar dagen later de Australia Open word gehouden, dus waren ze druk alles opzetten. Na een dagje in Melbourne te zijn geweest hebben we de ferry genomen naar Tasmanie. Dit is een ferry zo groot als een cruiseschip, die 9 uur lang duurt om in Tasmanie te komen. We hadden een nacht overtocht, dus hadden we een cabin en zijn we naar de cinema op de boot gegaan en kwamen we 6 uur s'ochtends in Tasmanie aan.

In Tasmanie hadden we maar 4 dagen, dus moesten we doorrijden om alles te kunnen zien. De eerste dag zijn we door Cradle Mountain National Park gereden, wat heel mooi is. Alleen regende het helaas heel de dag, dus hebben we geen wandelingen gemaakt, maar alles vanuit de auto bekeken. Hierdoor konden we wel lekker doorrijden en zijn we helemaal naar de westkust gereden, in Strahan, en daarna naar Bronte waar we de eerste nacht hebben geslapen. De volgende dag zijn we naar Hobart gereden, de grootste stad van Tasmanie. Na Hobart zijn we naar Port Arthur gegaan, dit is een oude gevangenis dat nu een openlucht museum is. We kwamen daar in de avond aan dus hebben we een avond rondleiding gedaan, een ghost tour. Hier liepen we in het donker met lantaarns rond met een gids die alle verhalen vertelde over de geesten die hier zijn. Hahah het was heel spannend. De volgende dag zijn we langs de oostkust naar boven gereden, langs de Pirates Bay waar de Tasman Blowhole, Tasman Arch en Devils Kitchen te zien waren. Daarna zijn we in Freycinet National Park naar de Wineglass Bay gelopen, dit was een mooie wandeling met een geweldig uitzicht op de Wineglass Bay aan het eind van de loop. S'avonds hebben we in een National Park geslapen met uitzicht op de zee in de Bay of Fires. De laatste dag in Tasmanie zijn we langs de grootste lavendel velden ter wereld geweest, en naar de steden Launceston en Devonport gegaan. Waar we in Devonport weer de ferry terug naar Melbourne hadden. 6 uur s'ochtends kwamen we aan in Melbourne en zijn we de Great Ocean Road gaan rijden, dit is een van de mooiste wegen ter wereld! Heeel mooi uitzicht, en reden we langs de Twelve Apostels. 15 Januari moesten we terug in Melbourne zijn voor de vlucht naar Nieuw Zeeland!

We hadden beiden een andere vlucht, dus pa ging eerst en ik kwam anderhalf uur later aan in Auckland, waar we werden opgehaald door mijn oom en tante die daar wonen, Petra en Ludo. Na ongeveer twee uur waren we bij hun huis, in Waipu, hier bleven we een week. Deze week hebben we een rondleiding in het Noorden van Nieuw Zeeland gehad. We hebben een boottocht in de haven van Whangaroa gehad, naar de markt van Matakana gegaan, de haven van Whangarei, naar Waipoua forest geweest, waar de grootste Kauri boom ter wereld staat, Tane Mahuta, en we zijn met de ferry naar Urupukapuka Island geweest in de Bay of Islands. Het was echt super mooi en heel leuk om te zien hoe mijn oom en tante hier wonen, in paradijs ;) De 21e moest ik afscheid nemen van mijn vader voor een lange tijd en ben ik naar Auckland gebracht om een nacht in een hostel te zijn om de volgende dag op de Stray bus te gaan om de rest van Nieuw Zeeland te zien!

1. Karin Staal:
    31 januari 2015
    Hey Jamie, erg gaaf allemaal en echt al veel gezien zeg! Ik vertrek morgen met mn vriend naar Christchurch, gaan een jaar reizen!! Beginnen in NZ en erna Australië en verder zien we het wel hoe het loopt :)
    Wie weet komen we elkaar nog tegen op Zuidereiland, daar ga jij nu ook naar toe?
    Anyway, enjoy!!!
    Groetjes Karin!
  2. Cooc en Rem:
    31 januari 2015
    Hoi Jamie!
    Wat leuk om je verhaal weer te lezen en om m'n zus en zwager weer eens op de foto te zien. Bedankt voor de mooie foto's en de leuke verhalen die je iedere keer weer maakt. Geniet nog ff verder van je mooie avonturen!
    Groetjes en een dikke kus van ons!