Roadtrip: East Coast #2

21 november 2014 - 1770, Australië

15 November zijn we dus naar Australia Zoo geweest, de dierentuin van Steve Irwin! Bleek dat het deze dag dan ook National Steve Irwin day was haha. Heel toevallig en ontzettend leuk, want er waren allemaal dingen te doen in de dierentuin, er waren optredens van Von Smith en John Edward. Steve's familie was er ook, zijn vrouw en kinderen, om een show te geven met de krokodillen. Dit was heel gaaf, in het crocoseum gingen ze de krokodillen voeren. Hier hebben we lekker in de schaduw gezeten, want het was ontzettend heet, 41 graden! Na de dierentuin hebben we ook het dierenziekenhuis van de dierentuin bekeken, erg leuk om te zien! Deze avond hebben we nog een stuk gereden om een camping te vinden die niet vol zat ivm de G20, dat bleek een hele zoektocht! Uiteindelijk zijn we terecht gekomen op een leuke camping met zwembad meer het land in, hier hebben we nog even in het zwembad afgekoeld voordat we gingen slapen.

De volgende dag zijn we naar Noosa gegaan, dit is ook een erg leuk dorp wat bekend staat om goed eten. Hier hebben we de dag doorgebracht op het strand, lekker in de hoge golven gezwommen.En later nog de winkeltjes bekeken in het dorp. S'avonds zijn we lekker wezen uiteten met uitzicht op de zee en zijn we dichtbij op een camping gaan staan. De volgende dag zijn we weer naar het strand geweest en zijn we langzaam richting Rainbow Beach gegaan omdat we daar de volgende dag moesten zijn voor een briefing voor de Fraser Island tour! In Rainbow Beach hebben we op Inskip Point gecampeerd, dit is een National Park waar je niet op een camping hoeft te staan. Dit is recht aan het strand en dichtbij Fraser Island, waardoor er veel zand lag, wat wij helaas niet zagen in het donker waardoor we vast kwamen te staan... In het donker niks aan te doen, dus zijn we maar gaan slapen. De volgende dag moesten we er toch uitkomen, en hebben we gegraven en geduwt maar gelukkig kwamen een paar mensen ons helpen en waren we er zo uit! Nog optijd voor de briefing haha.

De briefing was in het hostel van de reisorganisatie waarbij we de tour hadden geboekt, Dingo's. En werd er vanalles verteld over de tour. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld, daar gaan we met 4x4 jeeps in een tag along rijden en slapen we op de camping van Aboriginals. De aboriginal die de briefing gaf vertelde even waar je voor moet oppassen en wat je moet doen als er iets gebeurd. Bijvoorbeeld: Rij voorzichtig in de auto want de banden zijn zacht voor het rijden op zand, neem geen scherpe bochten en niet te hard rijden want dan slaat de auto op de kop en kan je dood gaan (was twee weken daarvoor nog gebeurd). Er leven Dingo's op Fraser Island, deze zijn gevaarlijk en moet je voor oppassen, als ze je aanvallen dan moet je ze in het gezicht schoppen of als je een stok vast heb moet je ze met de stok slaan, anders ga je dood. Er leven de gifstigste slangen ter wereld, als je gebeten word heb je nog 30 minuten te leven, wanneer je in paniek raak nog 15 minuten, dus raak niet in paniek. Je mag niet het water in, want de stroming is zo sterk dat je mee wordt getrokken en verdrinkt. Als je niet verdrinkt dan pakken de haaien je wel. Dus niet eens tot je enkels het water ingaan. En zo nog een aantal dingen waar je dood aan kan gaan, maar heel veel plezier jongens! Hahah heel geruststellend. Deze avond hebben we maar in het hostel van Dingo's geslapen aangezien ik niet weer vast wilde zitten en het wel heerlijk vond om in een bed in de airco te slapen! S'avonds was er ook nog karaoke avond, dus gezellig in het hostel gebleven.

De volgende dag moesten we vroeg op om naar Fraser te gaan! We gingen voor 3 dagen en 3 nachten naar Fraser, dit is een zo goed als onbewoond zandeiland van 120km lang met meer dan 100 zoetwater meren. Met alle jeeps gingen we op de ferry naar het eiland, hier zagen we gelijk al dolfijnen in het water! Eenmaal op het eiland zijn we naar Lake Wabby gegaan, vanaf het strand was het nog 40 minuten lopen. Hier kwamen we uit op een grote zandvlakte die in een keer stijl naar beneden ging en daar onderaan lag Lake Wabby. Een mooi meer waar kleine visjes aan je voeten gaan knabbelen, gratis spa behandeling ;) Vanaf hier gingen we naar het kamp, dit was nog zo'n 30 minuten rijden, wat ik heb gedaan! Super leuk, grote jeep met 8 mensen erin en ik ook moest schakelen aan de linker kant haha. In het zand is het heel anders rijden, vooral in zacht zand, daar heb je totaal geen controle en lijkt net of je op ijs rijd. Maar het ging hardstikke goed en ik vond het echt leuk, vooral toen ik door water heen moest rijden waarbij een Dingo aan de kant stond! Super gaaf! Toen reden we naar kamp, wat helemaal in electrische hekken staat, om de Dingo's buiten te houden. Eenmaal op het kamp kregen we tentjes toegewezen en konden we eten gaan maken. Na het eten was het nog een super gezellige avond, vol met Goon haha.

De volgende dag zijn we naar Lake McKenzie gegaan, dit is een ontzettend mooi meer! Het meer bestaat uit alleen maar regendruppels en is ontzettend helder met wit zand op de stranden. Hier hebben we gezwommen en wederom een spa behandeling gehad met het zand, scrubben en als conditioner gebruikt haha. Hier hebben we ook een piramide geprobeerd te bouwen! Na Lake McKenzie zijn we naar Eli Creek gereden, dit is een natuurlijke wild waterbaan haha. Mensen gingen er ook doorheen met banden omdat er zo'n sterke stroming staat dat je erdoorheen wordt geduwt, tussen de regenwouden door. Echt ontzettend mooi en ontspannend. Daarna zijn we naar Shipwreck Maheno gegaan. Een schip dat vroeger is aangespoeld en er nog steeds ligt. S'avonds hebben we weer op het kamp gegeten en zijn we daarna naar het strand gegaan om naar de sterren te kijken. Ik heb nog nooit zoveel sterren gezien, echt ontzettend mooi! Later hebben we nog gezellig met zn allen om het kampvuur gezeten voor we weer op bed gingen.

De laatste dag zijn we naar de Champagne Pools gegaan, dit is een natuurlijke lagoon waarbij de golven over de rotsen heen slaan waardoor het bubbelt. Daarna zijn we naar Indian Head gegaan, een uitkijkpunt over het water heen. Hier zagen we van bovenaf schildpadden in het water zwemmen! Daarna zijn we weer naar Eli Creek gegaan om nog een keer de wild waterbaan door te glijden en daarna zijn we helaas weer terug gegaan naar het vaste land. Fraser Island was echt ontzettend gaaf en was nog leuker door onze gestoorde reisleider Muzza Moo! Na de tour zijn we doorgereden naar City of 1770 en zijn we gelijk gaan slapen, uitgeput van de reis maar we moesten de volgende dag alweer bij de volgende tour zijn!

1. Cooc en Rem:
    13 december 2014
    Hoi Jamie,
    Wat leuk dat we weer ff mee kunnen genieten van je fantastische reis.
    En je schrijft 't zo alsof we erbij zijn leuk hoor!
    Gisterenavond was Freek Vonk de bioloog op de tv met een heel verhaal over de giftigste slangen ter wereld....die kwam inderdaad uit Australie.
    Wij hebben sinds kort weer een kleine huisgenoot ...een ragdoll. Jouw zeker vast bekend. Ik ben afgelopen week naar je oud-collega's geweest om haar te laten enten en chippen. Ik moest je de hartelijke groeten van ze doen...ze missen je nog steeds!
    Nou Jamie we wensen je nog héél veel plezier en fijne feestdagen, maar dat zal zeker gaan lukken enne.....kijk een beetje uit voor die giftige beestjes he?!

Veel liefs van ons.
  2. Rogier:
    13 december 2014
    Een aantal jaren geleden ben ik ook op Fraser Island geweest. Als ik jou verhalen zo lees, dan wil ik gelijk weer terug! Een ervaring die je nooit vergeet.
    Veel plezier nog!